Thursday, November 24, 2011

Jumaat penuh barakah....

.....Terasa bagai degupan jantung ku ini......mungkin....bla bal..bla...lagu ni asyik berkumandang je kt radio HOT,aku nyanyi je ikut. Ari ni x tau apa nk buat....keje ada la sikit tp x buat2 malas sgt x tau napa....
Hari ni 25 Nov, Awal Muharram bersamaan 27 Nov...ari ahad c/f ke ari isnin cuti....rugi la x dpt balik kg..huhuh kalau tak,boleh la tambah cuti balik lama sikit tp x cukup budget pulak...x pe lah duduk je kt umah ngn hubby n anak2...(tgh mengarang sakit perut sgt td..hehe ni smbg menulis balik)Yg agak sedih semua kaum kerabat iaitu abg n kakak2 aku semua bkumpul kt kg,aku je yg x balik..mak aku dh byk kali tanya betui ke x balik...huhu mmg x balik uwauwauwa.....best la dorang nnt boleh masak mkn mcm2 bila ramai2....
Aku bru dpt call dr kak ipar aku nk dtg umah minggu dpn mbe 30hb Nov...erm dh start la ni sesi menziarah adik beradik ke umah kami....best bila ramai2....mbe next week 4hb Dec kak aku lak nk dtg 1 family..meriah best ramai2....schedule belum disusun nk g jalan mana....boleh al aku bwk anak2 aku g jln sekali cut sekolah ni...

2 3 minggu lepas mmg bz sgt aku dgn meniaga disamping keje yg aku cintai ni....mcm2 meniaga...tudung, tupperware, telekung, baju budak, baju batik..kaftan, brooch....terbaru gelang korea  adoii agak penat gak mempromote kt kengkawan...ada la gak masyuk...alhamdulillah...eh lupa nk ceta yg sblm niaga yg ni amik tempahan kuih utk kem Bina Semangat Ampang Pecah utk sesi minum pagi n minum ptg(300 org peserta) Ya Allah maha hebat dugaan nk siapkan kuih ni...hahahaha penat gilasatu hari $ jenis kuih: 2 jenis pagi n 2 jenis sblh ptg....x tido mlm aku n hubby aku...nasik x masak lgsg sian anak2 aku terabai (biar aku n hubby je lah yg tahu apa terjadi sms menyiapkan tugasan ni sepanjang 2 hari.....penat n nk tergelak sgt2......kahkahkahkah...) gambar pun x smpt amik wei...x leh nk masuk dlm blog..apa nk buat....

Syukur alhamdulillah aku masih bernafas sampai hari ni...tp aku semakin takut dgn badan aku yg bagai dipam2 ni....makin GEMUK!!!!! ish x tau nk buat mcm na...istilah diet lgsg x de dlm ruang otak aku ni...so mcm na la nk kurus....mkn...mkn...dan mkn...so....so..so...so...



Tapi aku x de la sampai gemuk mcm ni kan...tp kalu mcm ni la gaya takutnya.....kalu baby gemuk elok je kan...comel je tgk tp kalu org besar yg gemuk eiiiii.....ngeri....


Pasrah pada KetentuanNya......di samping berusaha utk dpt apa yg kita nak!!!!Caiyok....

No comments:

Post a Comment