Tuesday, October 04, 2011

Mengisi kelapangan

2nd entry, kekadang aku selalu rasa terlalu penat dgn rutin harian yg maha sibuk..x abis2 ada je aktiviti rutin ni..seawal 6.00am bermula lah rutin harian until 11am or 12am or 1am. (tgk pada keadaan kuat badan aku ni)..bgn pagi sembahyang,iron baju, kemas rumah,p keja (8.00am-5.45pm-time ni je bila keja x byk free sikit boleh dok berfb n berblog..huhu jgn marah bos keje dh siap baru mengular sikit)itu pun time lunch aku balik menguruskan anak2 aku, diantara transit sblm ke umah pengasuh tu...penat jgk time ni bg mkn ,siapkan dia apa semua.yg sikecik pun blik ni lg bertambah penat,tp x pe aku suka biar anak2 didepan mata aku.

Dh balik keje ptg mula la..kalu rajin sikit aku la masak,kalu malas hubby aku je masak or tapaw. Aktiviti ptg anak2 pun ada main kt depan umah, time aku x letih sgt teman la dorang main,sambil abahnya main bola tampar dgn jiran2..lepas je solat maghrib terus dgn keja umah sambil tu tgk anak ada keje sekolah tak,pastu hidang mkn,sapu sampah,mop lantai,baju kering angkat jemur n last keje aku lipat baju, semua dah naik tido check semua umah pintu berkunci,kemas dpn tv n semuanya lah bab mengemas...

Kdg dh naik atas ada je keje lg...menyusun baju lak dlm almari, kdg mata x ngntuk,anak pun x buat hal boleh la aku iron baju siap2..kdg time ni juga la baru sempat nk baca quran...(bab ni yg paling aku sedih dgn diri aku...x boleh nak istiqhamah mengadap Ilahi...ada je keje or kekangan lain,tp kena buat!!!)

Entah la sampai bila semua ni akan berakhirkan.Apa2 pun aku kena bsyukur dan ikhlas atas keje2 aku ni..ya!! mmg aku ikhlas buat semuanya....

2 comments:

  1. awakkkkkk........sgt2 berbaloi.....mcm2 ad....

    ReplyDelete
  2. hahaha bagus nye awk nih...mcm2 boley ohohohoh

    ReplyDelete